Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
četrtek 28.marec 2024 - 11:05 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (42)

Dolomiti 4 x (Samo, 24.06.2016)

Vremenska napoved je napovedovala lep in topel prejšnji teden, tako smo pred 30+ stopinjami pobegnili v višje kraje in za uvod v koledarsko poletje izbrali italjanske Dolomite. Letos je tudi tam še kar veliko snega in izbrali smo take ture, ki še omogočajo turno smuko. Dva turna smučarja, en pešec in vsa roba pa je bil avto poln.
Za uverturo v Dolomitsko dogajanje smo se v torek iz Ljubljane pripeljali na Passo Pordoi in se z gondolo odpeljali na Sass Pordoi (cena povratne karte je 17€). Od tu sva odsmučala na Forcello Pordoi počakala prijatelja in skupaj smo se podali na Piz Boe. Nad cca. 2800m je bilo še vse zasneženo v dolini Lasties pa že dosti nižje, tako sva z vrha odsmučala v dolino Lasties. Prismučala sva pod 2600 m in skupno nabrala skoraj 700 višisnkih metrov smučanja. Nad približno 2700m je bil novi južni sneg, tako da bi brez turnosmučarskih kož kar težko pririnila nazaj na Sass Pordoi. Ker smo bil pozni, nisva ponovila spusta.
V sredo sva se sama podala na Passo Gardena in po hodičevi poti (št. 666;) odpravila proti dolini Setus, podobna našemu Jalovčemu ozebniku, le da je nekoliko širša in daljša. Prečka do doline je minila hitro in že na začetku doline, pod 2200 m, so se začeli dolgi snežni jeziki. Po dolini sva šla direktno gor vse do konca doline kjer sva na dobrih 2600 m pravokotno prestregla pot 677, ki je bila tako ali tako pod snegom. Kratek čas sva po tej poti šla proti jezeru Dragon, nato sva se obrnila proti vzporednima grapama med Sas de Lach in Sas dei Ciamorces. Tu je bilo vse dobro zasneženo. Grapi sta zelo blizu le nekaj ozkih skal jih loči, poleg tega se malo pod vrhom združita in vodita na isto sedlo nekaj metrov pod 2900m. Najprej sva odsmučala širšo položnejšo desno grapo, nato pa še levo ožjo, ki je tudi bližje dolini Setus, tako da sva s smučanjem lahko zvezno nadeljevala vse do konca jezika na cca. 2400m. Z dvema kratkima snemanjava smuči sva prismučala vse do poti na koncu doline. V spodnjem delu, nekje pod 2500m, je malo motilo kamenje. Nabrala sva preko 900 višinskih metrov smučanja.
Že v torek smo, po pregledu vremenskih napovedi, nekako za četrtek imeli v planu Marmolado. Tako smo se v četrtek že zgodaj odpravili proti Marmoladi. Stoječa žičnica Fiacconi začne delati šele ob 8:30, tako da smo začeli s hojo kar od parkirišča na Passo Fedaia (cena enosmerne karte je 6€ in povratne 10€). Tu pod žičnici, se je sneg začel na približno 2500m. Naprej je bilo vse zasnežno in nad približno 2800m se je začel novi sneg. Zaradi jasne noči in zgodnje ure je bil sneg pomrznjen, tako da nam je bilo gaženje prizaneseno. Povzpeli smo se po običajni poti čez ledenik in po zajli na greben. Vse ledeniške razpoke so bile povsem zaprte in že pred 8h smo bili na vrhu. Za ta čas odlične razmere. Kolega je, že po južnem snegu, sestopil midva pa sva odsmučala po grebenu in se še pred zajlo obrnila iz grebena v grapo in nato še v eno grapo, ki sta še bili zasneženi, tako da nama ni bilo potrebno sestopati. Nižje smo se malo razdelili. Sam sem odsmučal kar globoko pod kočo, si nadel kože ter se podal še na Punta Roca. Po odličnem južnem celem snegu, ki je bil kot puterček, sem odsmučal direktno proti koči oz. žičnici Fiacconi. Kasneje sem smučal mimo koče in se držal desno ob skali Sas da les Doudesc. Tu sem se ujel še z sotrpinom in skupaj sva, še brez snemanja smuči, odsmučala do konca jezika pod 2400m. Pridružil še je še tretji član ekipe in skupaj smo sestopili do avta. Nabralo se je kar 1700 višnskih metrov smučanja.
Dolomitski opus sva zaključila nad Cortino, s smučanjem iz Tofane de Rozes. Tudi v petek sva štartala zgodaj. Parkirala sva pri koči gorskega vodnika Angela Dibona, si nadela težke nahrbtnike in v lahkih čevljih prisopihala do koče Camilio Giussani. Tam je, na srečo, bilo že toliko svetlo, da sem lahko naredil sliko, ki nama je bila, pri vzponu in delno tudi pri spustu, v pomoč pri iskanju povezanih prehodov. Kar kmalu je stari sneg zamenjal novi, ki je že bil v južnem agregatnem stanu in hočeš nočeš morala sva gaziti. Vseeno nama je, ob opazovanju terena, pobočja in snežnih razmer, čas hitro minil, saj sva pričakovala vrhunsko smuko. Kar visoko nad 3100 m sva prišla do SZ grebena, prešla sva na zahodno pobočje in ob grebenu, kjer poteka običajna pot, prišla na vrh.
Na zahodnem pobočji je le malo motila skorja, ki se je med smučanjem lepo predirala. Kar hitro, še pred gazjo, sva se čez greben obrnila na SV pobočje in odsmučala proti stopinjam, praktično direktno navzdol. Manjši plaziči so žal nekoliko zakrili gaz, tako da sva si malo pomagala s sliko. Odsmučala sva proti zahodni dolini, približno 100 višinskih metrov pod kočo Giussani. Smuka je res bila odlična in nabralo se jo je preko 700 višinskih metrov. Dobre volje sva sestopila do avta in ob 11h sva že bila v Cortini.
V Cortini smo se še malo šli turiste in opazovali ultra tekače, ki so čakali na začetek ultra trail teka od The North Face. Sredi dneva smo se odpeljali čez Avtrijo nazaj v 25 letno domačo Slovenijo ;). Še na mnoga oz. neskončna leta.
Snega je predvsem na severu Marmolade še kar nekaj, nad zgorno postajo stoječe žičnice bo vrjetno smuka mogoča še kar nekaj časa. Tudi koluar med malim in velikim Vernelom bo še smučljiv. Pobočje omogoča, kar nekaj različnih spustov. Tudi Sass Pordoi, z dolinama Lasties in Mezdi, bo še uporaben. Ostale ture pa vrjetno kmalu ne bodo več smučarsko zanimive.
Nekoliko več slikic in videa pa na: http://www.obris.si/turno-smucarski-blog/dolomiti-4iks/