Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
četrtek 22.februar 2024 - 12:25 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Novejši prispevki: (30)

Zadnjih 20 prispevkov

Vrh Dlani (Biofit, 16.02.2024)

V grebenu Spodnjih Bohinjskih gora med Šijo in Voglom se dviga 1852 metrov visok vrh, ki ponuja ob lepem in suhem vremenu osupljiv razgled od Jadranskega morja do Triglava. Kot na dlani pa se kaže smučišče na Voglu. Ta vrh ni posebno priljubljeno izhodišče za turne smučarje, čeprav omogoča 3km spusta ob 530 m višiske razlike in samo ~50 vm vzpona.
Pri vzponu na vrh je bilo ključnega pomena upoštevati pogoje snežne skorje in temu ustrezno opremljenost, saj je zaradi osojne lege terjalo previden korak in uporabo srenačev. Spust z vrha je ponudil odlično priložnost za elegantne zavoje po belem prahu in adrenalinsko doživetje. Pri tem je bilo pomembno izbrati pravilno smer zaradi ruševja za varen spust do spodnje postaje. Tako sem se v zadnji konti po Zadnjimi Vogli držal levega prehoda in nato desno, da sem prismučal točno spodnje postaje. Desni prehod pa vodi višje na pisto.
Avto us Lj-Bohinnj ima postajo poleg parkirišča od koder vozi avtobus do spodnje postaje gondole. Popoldanska karta za upokojence pa znaša 30 Eur.

Tura je bila nepozabna zaradi skoraj idealnih pravih snežnih razmer ob pravem vremenu na pravem vrhu in ki so omogočili resnično uživanje v turno smučarskem doživetju.

Britanska Kolumbija (Vital, 17.02.2024)

V TSKO-ju PD Kamnik , je že pred leti padla ideja, da bi bilo dobro enkrat probati pršič, okoli Whistlerja v Kanadi.
No lansko jesen smo se odločili, da gremo. Vse okoli letalskih kart, najema hiše , avtomobilov, sta v glavnem uredila Bogdan in Andrej.
V Squamish-u že več let živi in dela kot gorski vodnik, naš rojak-sokrajan , Klemen Mali . Z njim smo se dogovorili za nekaj tur , predvsem pa za vodenje pri heli ski turi.
Polet preko Zagreba , Amsterdama do Vancouvra je malo dolg, vendar je šlo brez problemov. Do Squomisha je še dobro uro vožnje , sledi nastanitev. Nasledje jutro smo šli že na prvo turo -Gin Peak,nad nordijskem centrom pri Whistlerju. V petek je sledilo smučanje na pisti Whistler - Blackcomb. Naprave malo zastarele , ampak vse funkcionira v nulo. Cena dnevne karte je božanska - 180 kandskih dolarjev ( mi smo jih kupili v predsezoni za 80).
Med vikendom je močno zasnežilo ,ponedeljek in torek pa smo imeli vodene ture . V sredo smo imeli heli ski- na ledenik Serratus glacier, pršiča neomejeno. Moramo pa poudariti, da je Klemen pripravil in izvedel vse ture res vrhunsko. Klemen hvala !

V četrtek smo opravili še turo okoli Blackcomba , zaključili smo pa v petek na pisti. Bilo je top. Sledi še doooolgi povratek na sončno stran Alp.

Stubeck (Uroš, 16.02.2024)

Danes še toliko snega, da se je smučalo do Frido Kordon Hutte.Zjutraj pomrznjeno potem z vsako uro bolj južno. Toplo in sončno vrem. Prava spomladanska tura. Če ne bo padavin bo počasi premalo snega.

Schnee Spitze 2925 (Status_connected, 06.02.2024)

Gora, katere ime veliko obeta, je zgoraj vkovana v led. Za njen, v dobrih razmerah s smučmi dosegljiv vrh, se je včeraj borilo 15 povzpetnikov. Tisti, ki niso bili na nogah oboroženi do zob, so bitko izgubili.
Kljub sončni legi zmrzal tudi nižje ni povsem popustila. Koprene na nebu, čeprav rahle, imajo veliko moč.

Kotovo sedlo (Eva_Blejc, 04.02.2024)

Danes ob 7.15 start iz Planice do Tamarja in naprej proti Kotovemu sedlu. Snega je zaenkrat se dovolj, sva pa kar hitro ven iz gozda na smucke nataknila srenace in tako vse do vrha. Smuka je bila na vrhu kar vredu, malo nižje je bil sneg trd, po gozdu pa uživaški rodeo nazaj do Tamarja. Vesela prismučava do avta in na zasluženo pico 😁

Eva

Kamplbrunn Spitze 2190 (Status_connected, 03.02.2024)

Petkova napoved je za SV Alpe kazala 15-20cm novega snega in nič st. nad 1200m. Na 3000 naj bi se veter s sunki preko 100km/h polegel šele prihodnji torek. Kaj od tega je res, sem preveril včeraj. Smuka solidna, bi rekel celo zelo dobra - če bi se pisal april.

Svačica (Damjan_S., 27.01.2024)

Turo smo začeli iz Medvedjega dola in upali, da je cesta oz. sankaško-smučarska proga še dobro pokrita s snegom. Večinoma tudi je, na dveh mestih pa je že treba sneti smuči, če se želiš izogniti kamnodrču, zlasti pri spustu. Vzpon proti Sedlu Belščica poteka po zložni, trdi in lepo potegnjeni smučini, ki pa je na žalost na več mestih odbita. Srenači so nujni. Temu je pritrdil tudi Jure, ki se je zadnji del vzpel s smučmi na hrbtu, zgoraj po že nadelanih stopinjah. Ker je večji del vzpona potekal v senci, smo se z olajšanjem zavihteli na sončno stran Karavank in zlezli še na smučarski (pred)vrh Svačice. Srečali smo nekaj severnih sosedov, ki so prismučali s Stola in prav tako poročali o trdem snegu. Tudi iz smeri Podna se jih je vzpelo nekaj… Spust po s soncem obsijanih strminah je potekal po omehčanem snegu, le na borovje je bilo treba paziti, prvih nekaj zavojev na severno stran pa zahteva ostre robnike in malček več previdnosti. Nižje je bila smuka dobra. Zavalujem se za verodostojne informacije, sicer ne vem, če bi se odločili za turo, nad katero smo bili glede na snežne razmere, zadovoljni. P.S. za prehod preko Ljubelja je potrebna osebna izkaznica.

Pluženje ceste na Suho (Borut123, 24.01.2024)

Dober dan!
Imam možnost pluženja ceste do parkirišča za planino Suho. Zanima me ali bi komu to prišlo prav in bi bil pripravljen dati tudi kakšen prostovoljni prispevek(za bencin)? Zanimanje mi prosim sporočite čim prej na gmail: novakborut6@gmail.com
Borut

Slevec (Jurij_Šoba, 21.01.2024)

Vse manj pogosti sneg do nižin je treba izkoristiti za obisk nižjih vrhov. Izbira je padla na Kostavsko planino nad Tuhinjsko dolino in na 1070 m visoki Slevec nad njo. Na planini naj bi večkrat premeril tamkajšnje travnike, a je bilo tudi na višini 1000 m premalo pršiča za smuko brez skritega kamenja. Vrh Slevca je bil na eni strani okrašen z zastrugi, na drugi strani pa gol, tako da je bilo treba od najvišje vlake do njega iti nekaj deset metrov peš. Od spomenika pod vrhom do široke gozdne ceste v dolino sem nadaljeval kar s kožami na smučeh in pri tem naredil nekaj zavojev po planini. Še prej sem se seveda pogrel in odpočil na sončku. Po široki, gladki in ne prestrmi gozdni cesti sem lahko za uteho presmučal 4 kilometre z višinsko razliko 250 m. Tu pa tam me je „cuknilo“ – popolnoma brez prask le ni šlo. Na koncu ture me je pomirjal stavek iz popevke “Tako kot je, je prav“.

Krsteniški Stog (Damjan_S., 20.01.2024)

Do planine Zg. Grintovice sva pridrsala na smučeh že v petek, pozno zvečer in to prav iz Voj, čeprav so kužki vmes nekajkrat prav nesrečno zacvilili. Zjutraj je mrzel vlekel veter in otresal sveži sneg s košatih smrek, tako da se nama ni nikamor mudilo. Ko sva se le odpravila v breg, pa nama je bilo kmalu jasno, da zaradi pozne ure kaj več od hišne gore ne bova bodla. Res, da sva rezala smučino v deviški pršič, a kaj ko je ta povsem brez podlage. Šele nekje na 1400 metrih višine je bilo začuti stari sneg pod smučmi. Med vzponom sem se tolažil s Thierryjevo mislijo, da je hoditi s smučmi lepo. Z višino je rasla tudi višina snežne odeje in ko sva prišla med macesne, sva se že veselila spusta. Razgled z vrha je v lepem vremenu vedno znova navdihujoč, a veter nama ni privoščil ležernega razgledovanja. Spust po znanih terenih pa je bil tokrat bolj previden kot običajno, saj je rušje le površno pokrito. Neznosno lahka sva začuda presmučala prav do planine G. Ko sem v duhu znane zgodbe vprašal Jureta, če je že kdaj slabo turno smučal, je brez pomisleka odgovoril: »Da!« »In kako je bilo?« »Super. Tako kot tudi tokrat. A ture v teh razmerah ne priporočam.

Lepenatka (Čeha, 21.01.2024)

Z Petrom iz Mačkinega kota,čez pršičaste travnike ,na zg.cesto.Nato pa po klasični poti do planine,kjer se odpre prelep pogled na piramido najinega vrha.Snega proti vrhu ni v izobilj,saj ga je veter odnesel,verjetno na spodnje senožeti,kjer sva pozneje vriskala.Odsmučala sva kar po osrednjem žlebu,ki je nudil dokaj dobro smuko in nekaj akrobatskih vložkov.Srednji del po gozdnih vlakah bolj previdno zaradi kamenja.P senožetih pod kmetijo Knebošek pa se je kadilo do avta.Rehidracija v Texas baru v Šmiklavžu.

Faneshütte (2060m) (France, 17.01.2024)

Okolica koče Fanes v istoimenskem delu Dolomitov na robu Južne Tirolske je priljubljeno turnosmučarsko področje. Zato sva si jo sklenila ogledati. Iz St.Vigila se z avtobusom zapeljeva do konca ceste pri koči Pederü (1548 m). Od tam pa po s sanmi zvoženi cesti in pešpoti s smučmi do koče Fanes (2060m) - po ladinsko Üćia de Fanes. Vreme ni najbolj ugodno, saj po malem vseskozi sneži. V koči se nisva dolgo zadrževala, tudi zato ne, ker je baje kuhar danes odšel v dolino. Tudi ture nisva nadaljevala ampak sva odsmučala nazaj po cesti in po pršiču med sekanjem ovinkov - tu je občasno tudi kaj zaškrtalo. Uspela sva še ujeti avtobus in tako sva današnji dan uspešno zaključila v Sv. Vigilu. Zjutraj naju je presenetilo že več kot 10 cm svežega snega in še je rahlo snežilo.

Hocher Bolz (Vanja_Starčević, 14.01.2024)

Pa slabih izkušnjah z južnimi ishodišči smo v soboto prespali nd Lendorfom. Za nedeljo smo se odločili za severno stran in sm se zapeljali v Teuch in do gostišča Alpebheim (1180 m)Snega je dovolj za smučanje po cesti, ki pelje na Gosarnalm. NAd 1300 m, ko cesta pride na veliko poseko je snega bilo dovolj in smo šli po bližnjici 200 m višine. Nad planino se smer (gre se po stezi) strmo povzpne v dolino pod Kleiner Bolz in naprej do vrha, mestoma je bilo zelo trdo (napihana skorja). Smuka navzdol je potekala po napihani skorji, ki se predre ob vsakem zavoju in je bila brez vsakega uživanja. V gozdu je bil rahlo ojužen pršič (kljub konstantni senci in temperaturam pod ničlo), s planine smo smučali vse po cesti. V zadnjiem delu je treba 2x sneti smuči za 50 m ker na teh delih štrlijo kamnčki. Cel dan nismo srećali nikoga, na ishodišču je bilo 6 avtomobilov.

Stari vrh (Ales_S, 16.01.2024)

Razmere na Starem vrhu so kljub samo eni zasneženi progi zelo v redu. Za turne smučarje je smučišče odprto od 18.00 naprej. Nočna smuka se začne ob 19.00. Smo izkoristili karto in se vzpeli peš in še enkrat s sedežnico. Juhuhu! Jana, Dare in Aleš

Romatenspitze (Vanja_Starčević, 13.01.2024)

Po poskusu na Resseck smo dan reševali na Romatenspitzu. Zapeljali smo se nazaj v Malnitz do začetke ceste na Jamnigalm in smo zaradi pozne ure šli z taksijem (5 EUR). Od ceste smo šli po stezi po južnih pobočjih Feldspitza, snega je nad gozdom bilo le do 20 cm, ne enem mestu je trebal celo 2m o kopnem. Od 1800 m višine je snega bilo dovolj (ampak objektivno premalo za januar) in smo hitro bili na Romatenspitzu (v srednjem delu smo šli po južni strani doline). Smuka navzdol je bila rutinska po skorji, ki je držala manj ali več, v srednjem delu smo šli po severni strani doline, mestoma je bilo celo ledeno (na spodnji uravnavi). Še najboljši je bil spust na Jamnigalm, kje je vse bilo toliko presmučano da je bilo poravnano kot na progi. Zaradi pozne ure, (štartali smo z vzponom ob 11.30, pod vrhom smo čakali da poteče helikoptersko reševanje smučarke, ki si je poškodovala gleženj) gneče ni bilo. Sledila je še vožnja po cesti do ishodišča.

Resseck (Vanja_Starčević, 13.01.2024)

V soboto smo poskusili turo na Resseck (Moeltal) z južne strani. Na ishodišču (1250 m) snega ni bilo niti za vzorec, pogled navzgor je kazal da bo treba nesti smuči cca 300 m višine in smo odnehali.

Struška-Veliki vrh (Čeha, 16.01.2024)

Z Matjažem si izbereva Struško iz Križevca,do koder se pripeljeva previdno po rahlo poledeneli cesti.Od tam naprej je snega dovolj za hojo.Tokrat prijatelj zaradi novega kolka peš,jaz pa na pasjo vprego.Vreme je megleno,a verjela sva vremenarjem o lepem sončnem dnevu.Do Belske planine je še nekako šlo,potem pa bolj po sledeh predhodnikov.Tik pod vrhom se sonček in modro nebo sramežljivo ponijata,a nič več kot to.Pri kontejnerju se malo obirava,gledava v sivino,pa se odločiva za spust po sledeh.To ni tako enostavno.Nekako se dobiva na Belski planini.Jaz sem prismučal do tja bol iz zahodne smeri,kar mi ni bilo čisto jasno.Od tam naprej ni bilo več problema.Vozim po cesti dokler se mi ne odpre levo v gozd ,direktna na Pusti rovt.Malo je škrtalo,a pršič ni razočaral.Naprej pa smuk po cesti do avta,kjer se nama je v posmeh pokazalo sonce in modro nebo.Včasih se splača mal poležat.

Kačji rob (Biofit, 14.01.2024)

Na Pokljuko letos žal ne vozi brezplačni avtobus iz Bleda, saj so kar 30K evrov namenili za promocijo Dončičeve superge. Kljub temu sem se odločil, da se lotim ovinkov na Pokljuko sam. Sneg je prekril ruševje zelo tanko, kar pomeni, da se ročaj palic včasih lahko dotakne ruševja. Za Kačjim robom sem naletel na precej raznoliko podlago: od trde skorje, ki omogoča dober oprijem, do mehkega napihanega snega, kjer se smuči prijetno pogreznejo.Delno sončno vreme s kopreno, brez vetra in lepo zasneženo strmino pod Kačjim robom z redko posejanimi macesni je nudilo pravo zimsko vzdušje. Ga je pa nižje v gozdu bilo zmerom manj.

Šija-greben (Biofit, 12.01.2024)

Treba je bilo preizkusiti novo gondolo, ki predstavlja odlično posodobitev za vse vremenske razmere. Vendar v starem sedežu je bila povezava z naravo bolj avtentična. Zdaj bo ta izkušnja še naprej na voljo na sedežnici Šja, ko bo v obratovanju. Pri vzponu proti vrhu Šije je bilo preveč skal in ledu, zato se je odločitev za prečkanje grebena in spust v dolino proti Zadnjemu Voglu izkazala za odlično izbiro. Na koncu sem uspel smučati vse do spodnje postaje, prihajajoč na cilj le nekaj minut pred zaprtjem smučišča.
SKI Bus od 13.1. naprej ponovno vozi iz Bohinjske Bistrice na Soriško planino in Pokljuko.

Kronplatz (France, 14.01.2024)

Letošnje smučanje sva pričela na smučišču Kronplatz. Na tem delu Južne Tirolske so severna pobočja zasnežena, doline pobeljene, južna pobočja pa kažejo rebra. Sicer pa sva se vozila po kopnih dolinah mimo Lienza vse do izvira Drave. Kronplatz je veliko in dobro urejeno smučišče, kjer omogočajo proge tudi do 1300 višinskih metrov spusta, za adrenalin pa poskrbijo hitri smučarski začetniki, ki jih je v izobilju. Vsekakor pa sva v lepem vremenu tu uživala nekaj dni.