Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi e-Gora  TK Gora  Skala
nedelja 28.februar 2021 - 11:08 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (48)

Zadnjih 20 prispevkov

Vajnež (Aleš_S, 24.02.2021)

Tole je malo pozno sporočilo. Pa vseeno, ker je bilo lepo. Gor od Trilobita čez Stamare. Pobočje Belščice je bilo ravno prav zmehčano za lep vzpon. Na vrhu več avstrijcev. Pa tudi na Široki riži se jih je veliko vzpenjalo in smučalo. Mi smo pa odvriskali v idealnih razmerah še malo nižje od bivaka. Pa pse na smuči in vzpon proti Kamnitniku. Potem pa spet juhuhu - nismo smučali v smeri vzpona temveč malo bolj vzhodno, po redko poraščenem pobočju. Zgoraj super, spodaj se je pa sneg že zmehčal. Nad planino Stamare nekaj ovinkov po gozdu. Tudi naprej smo našli kar lepe prehode in prismučali do izhodišča. Res je bilo fajn! Andrej, Boris in Aleš

Možic 1602 n.m.mv. (Swiss, 25.02.2021)

Pozdravljeni!
Včeraj na Soriško pl. Ob poldevetih zjutraj je bilo parkirišče zabasano. Parkirati sem moral za hotelom Lajnar na njihovem parkirišču poleg avtodomov. Nobeden ni protestiral. Od tam naprej na smučišče, zaprežem pasjo vprego in ob skrajnem delu smučišča naravnost do ceste, ki pelje na planine višje gori. Po njej do grape nato pa naravnost navzgor do križišča poti Slatnik - Možic. Zavijem desno mimo It. karavle na greben, po grebenu levo na vzpetino Jelov vrh 1592 n.m.mv.( mislim, da je to ta vrh ) Tu čajček in frutabela po odmoru odprem pasjo vprego in se spustim proti severu v smeri bivšega smučišča Kobla v neko konto pod Šavnikom. Severni greben je bil trd - sren, malo za popazit v jutranjih urah na eventualni zdrs. Na začetku spusta gosto pritlikavo bukovje nato pa vse bolj redko. V konti spet čaj in malo počitka in pogledi na okoliške vrhove. Šavnik je na prisojni strani gol le po grebenu je še smučljiv. Nisem šel nanj, pač pa se vsmerim nazaj na greben Možica. Vzpenjal sem se po redkem bukovju, sneg je že odpustil in zlagoma na vrh Možica 1602 n.m.v. Tu spet malo počitka, izprežem pasjo vprego in spust po letni poti na sedlo. Počasi štanfanje na greben. Po njem spust v smeri Slatnika in nanj. Potem po vzhodni strani Šavnika smučanje desno proti smučišču in po njem do planine in parkirišča. Lepa tura, predvsem veliko hoje, smučanje pa za vriskati.
LP Swiss in srečno v Gorah!

Vitranc (Johnny.S, 25.02.2021)

Zgodaj zjutraj po smučišču na vrh sedežnice, hitro mimo "strica Bedanca", na vrh podkorenskega poligona in v dolino (trdo !!), nazaj gor po desni strani, kjer smo se nekoč vozili s "krogci", nato še po nekdanjem smučišču do Mojčinega doma na Vitrancu. Vreme sanjsko, za spust trdo, nepredelano, mestoma ledeno v stilu rodea po kucljih v stilu "še pomnite tovariši - bilo je nekoč v 80-ih, ko ratrak še ni zmogel v vsak klanec".

ljubeljščica (Matjaž, 25.02.2021)

Danes smo trije smučarji in en pešak obiskali Ljubeljščico(Triangel) in v lepem sončnem vremenu napolnili svoje akumolatorje.Zjutraj je bilo pametno,oz.kar nuja nad kočo vrtača v strmini natakniti srenače,ravno tako pod vrhom Triangla.Po kratkem postanku na vrhu in hidraciji v odprtem domu na Zelenici je sneg odjenjal in smuka je bila prijetna,sploh, če imaš zamenjane okončine.Videni so bili tudi smučarji v centralni in na smokuškem plazu.(ni pa to reklama)So pa spodnjemu delu pred avtom ob takih temperaturah šteti dnevi z količino snega.
Lp M

Snežnik (Boštjan, 24.02.2021)

Še četrtič letos na domači Snežnik s Sviščakov in tokrat najlepše smučarske razmere. Za navzgor vrhnje zahodno pobočje trdo, a ne ledeno, na soncu prijetno toplo, zaradi zmernega vetra hvalabogu ne vroče. Z vrha odsmučali okoli poldneva direktno po južni flanki proti Grčovcu, razmere idealne. Na psih do hribčka nad "obračališčem" in nato po gozdnih variantah med bukvami in na koncu šus do avta na Sviščakih. Novospoznani prijatelj Miran nas je počastil še s pivom, hvala. Verjetno zadnji dnevi za smuko do Sviščakov, kmalu bodo kopnine... LP vsem Sandi, Grega, Miran, Boštjan

Mrežce (France, 24.02.2021)

Parkirala sva na Pokljuki ob glavni cesti v Rudni dolini, splezala preko snežnega roba ceste in stopila na smuči. Baje razen glavne ceste ostale ceste na Pokljuki niso splužene. Ko sva dvakrat prečila tekaško progo, so se človeški sledovi nehali. Po globoko zasneženi gozdni cesti sva nato zrezala sled mimo spomenika (približno 2,5 km) in po poseki navzgor, kjer sva se priključila precej obljudeni stezi od Šport hotela. Mimo Lipance sva se vzpela na Mrežce. Na tem delu poti so žal luknjači dodobra obdelali večino smučin. Po daljšem uživanju na vrhu sva nato posmučala proti poseki nad spomenikom in nato s tekaškim korakom prav hitro prišla po svoji smučini nazaj do avta. Sneg je bil na grebenu omehčan, a še vedno lepo smučljiv, niže v grapastem svetu pa je postajal vse mehkejši. Kljub temu je bila to prav lepa tura.

Ogradi (Damjan_S., 22.02.2021)

Razmere, ki sva jih imela na turi na Ograde, je opisal že Jure na Snežaku. Dodajam še nekaj fotografij s te res lepe ture, čeprav nama veter pri vzponu niti malo ni prizanašal. Predvsem so navdušujoči razgledi. Je pa to kar dolga tura, če jo ravno ne začneš iz Pl. Laz. Tudi strm prehod na vršnja pobočja zna biti siten, ker je zjutraj še v senci in trd. Smučanje pa top!

Krsteniški Stog (Damjan_S., 21.02.2021)

V nedeljo sva naredila z Juretom popoldansko turo na Krsteniški Stog. Iz Grintovice sva se vzpela do grape pod Krstenico (grape v tem delu trenutno sploh ni, saj je povsem zasuta s snegom), nato pa desno med macesni in po uravnavi skrajno desno ter v okljukih na vrh. Ker je bila zahodna stran še v soncu, sva se raje kot običajno, spustila na sedlo med Krsteniškim in Jezerskim Stogom, nato pa po lepo zaliti strmini do poti, ki pelje iz Krstenice na Pl. Jezerece. Sneg je bil v tem delu ravno prav opuščen, tako da sva se komaj vzdržala vriskov. Tu sva ujela Juretovo smučino, ki jo je naredil dan prej, ko je smučal iz Jezerskega Stoga. Vzpela sva se še nad Krstenico, pomahala soncu, ki je padlo za Ograde, midva pa odsmučala na vzhod, sprva v območju letne poti, nato pa desno od grape skozi gozd nazaj na planino. V gozdu se skorja (še) ni naredila, zato je bilo vijuganje med smrekami lahkotno.

Raduha (Aleš_S, 23.02.2021)

Zapeljali smo se do Radušnika, okoli katerega so "zeleni" pašniki. Pa ni bilo treba dolgo nositi smuči - 10 minut pa še nekaj metrov vmes. Od prečne ceste naprej pa je pot dobro zasnežena. Pri Koči na Loki je bil sneg dopoldne še trd. Nad kočo pa že lepo zmehčan. Pobočje je pošteno razrito od motornih sani. Morda smo zato ubrali eno svojo varianto in prišli na sedlo pod vrhom. Na vrhu je malo pihalo, zato smo le nahranili kavke in odsmučali. Smučanje je bilo klub južnemu snegu zabavno. Spustili smo se nizko in po prečki prišli direktno do koče. Potem pa še slalom po cesti in zadnji del peš. Sneg spodaj zelo hitro pobira. Nad prečno cesto bo pa ostal še nekaj časa. Pri avtu je za zabavo poskrbel domači Arno. Juhuhu! Mojca, France in Aleš

Blizu Plešivca (Jurij_Šoba, 23.02.2021)

Ideja za ta izlet izhaja iz knjige V. Habjana “Manj znane poti…”. Res ni prav nobenega kažipota za Planino Brsnino, kaj šele markacij. A pot preseneti z travniki, poseko in jasami, tudi gozd ni zelo gost. Tako da je trasa smučljiva od Plešivca do gozdne ceste pod Brsnino. Če pa je cesta zasnežena, tako kot danes, se da prismučati do 15 minut peš pred Medvodjem. Plešivcu sem se odrekel zaradi dolge ture, a tudi kota 1700 m ni od muh za stare kosti. Grebenske travnike se je dalo presmučati odlično, kljub skromnemu smučarskemu znanju. Nižje proti dolini pa je bil zaradi ojuženega snega “pêle-mêle”. Bilo je še vedno nekaj mest s pršičem, skorja pa je bila le zjutraj. Še dve zanimivosti dneva: kljub napovedim o nevarnosti plazov ni danes prav nič ropotalo s Košute, vidljivost planin pa se je slabšala z oddaljenostjo. Julijcev se npr. kljub popolni jasnini ni videlo. Gre za pošiljko puščavskega prahu iz Sahare. Pri GPS sledi jo je zagodel škrat mobilnega telefona in manjka del spusta od grebena do Medvodij. Vendar obstoječa sled vodi preko vseh smučarsko relevantnih terenov.

ptičji vrh (Matjaž, 23.02.2021)

Pa še moje poročilo,po dolgem času zopet turno v akciji.Čudovito dopoldan sem danes v družbi mojega prijatelja,Mengeške hribovske legende Mirkota (Čeha) preživel nad dolino rdečega prahu.Ptičji vrh nad Javorniškem in Pustim Rovtom je bil povsem varna izbira Mirota,kljub objavljeni 4.stopnji plazov.Moram se javno malo pobahat,da mi je srček od veselja butal na polno
lp Matjaž

Ptičji vrh (Čeha, 23.02.2021)

Danes z Matjažem od Doma Pristava -Javorniški rovt na Ptičji vrh.Cesta ugodna za sankanje in smučanje.Vreme ohoho in sploh ni da ni.S neg v osojah lepo predelan in le paziti je treba na naklonino.Golica je res gola.Uživala v lepi panoram in družbi.

Planjava (Štehi, 21.02.2021)

Včeraj smo bili na maratonski turi na Planjavi.
Z vrha smo smučali na Korošico. Kratek vzpon na Prag in dolg spust z gozdnim labirintom v spodnji polovici do avta v Lučki Beli.
Super tura in lepi samotni konci.
Več fotk pa na TurnaRit.si

Deska (Metod_Š, 21.02.2021)

Danes je bil dan za boljše polovice, napovedano toplo pomladansko vreme v višinah, po poročilih precej srenca povsod naokoli ... . Deska pa tudi nima nobenih pretiranih strmin, tako da bo ravno prava. Odpraviva se od Planinška, po dolgi cesti. Na prečki proti zahodu že dve manjši prekinitvi, kjer bo čez teden gotovo nastal več stometrski gol odsek, pa še kakšen kje. Vreme dopoldne krasno, meja nizke oblačnosti, ki jo močan veter nosi od jugozahoda, pa v taki situaciji po standardnih gorah in planotah, Veža, Konj, Velika planina, Kranjska reber. Sčasoma megle začnejo prodirati tudi na to stran in na Lastovec se že vzpenjava v megli, ki pa se občasno pretrga. Ostala Dleskovška planota je ves čas v soncu. Po jutranji vertikalni sondaži je meja nizke oblačnosti nekje na 1800m in nekaj nad Lastovcem res prideva permanentno iz nje. Zgoraj na vrhu Deske je čudovit mir in toplo, saj smo ravno v najtoplejšem delu inverzije. Ker je nad omenjeno mejo zrak suh in čist, pod njo pa mrčast in vlažen, je spodaj kljub precej nižjim temperaturam sneg ob vzponu gnil, nad njo pa le kak cm ali dva odjenjan. Ker nisva zgodnja in tudi mudi se nama ne preveč, se to do spusta že precej spremeni. Treba je iskati malo bolj k soncu obrnjene naklonine, da se še najde kaj putrčka. Ima pa poznejša ura to prednost, da se točno po Aladinu oblačnost prične umikati in tudi po Lastovcu smučava večinoma v soncu. Sneg je že precej gost, a skorje še ni. Spodaj v gozdu je pas še nepredelanega snega, zelo zoprn, potem pa predelanega, kjer gre dobro tudi ob pozni uri. Pozna ura tudi omogoči, da po cesti leti tudi po najpoložnejših delih. Po mnenju boljše polovice poleg nekaj naj zavojev še visoko zgoraj najboljši del ture. Lepo, da je cesta res dolga.

Begunjščica - Centralna grapa (Vanja_Starčević, 21.02.2021)

Z Ljubelja po smučišču do Doma na Zelenici so se vzpenjale množice. Od Doma smo zavili v levo in po potegnjeni špuri pod Centralno grapo. Do 1800 m na smučeh, naprej peš, mestoma dokaj trdo, ampak brez ledu, megla do 1700 m. Na južni strani sva prestopila v spomlad, na vrhu sledi manj kot 10 predhodnikov, vsi iz Centralne grape ni bilo sledi po grebenu, ali v Smokuškem plazu. Smuka skozi grapo ob 12.40 prvovrstna, trda podlaga, mestoma napihanec, odlično vse do Doma. Za bonus sva šla še na Triangel čez Čez Pod. Na tej strani kužni, spomladanski sneg do Doma, po idealno trdem smučišču vse do Ljubelja.

Struška (France, 21.02.2021)

Tokrat se je ponovno pokazalo, da je rana ura pogosto slaba ura. Res sva zjutraj lahko izbirala parkirni prostor na Javorniškem rovtu, a bilo je oblačno in hladno. Ob avtu sva, tako kot včeraj, stopila na smuči ter oddrsala mimo Križevca in preko Pustega rovta do planine Svečica. Že pod planino sva se potopila v oblake in nič ni kazalo, da bi lahko malo više prišla na sonce. Zato sva se odločila za povratek, k čemer so še dodatno pripomogli žulji na nogah. Smučala sva pretežno po cestah, le nad Pustim rovtom sva v gozdu in nato na travniku našla ravno prav ojužen sneg, ki je bil čisti juhuhujec. Ko sva prismučala do avta, naju je pozdravilo sonce in kot kažejo Aleševe današnje slike je tudi Veliki vrh Struške pogledal iznad oblakov. A nič ne de, saj še prideva.

Vajnež (Aleš_S, 21.02.2021)

Že zadnji dve turi sem občudoval Vajnež. In ga je bilo treba obiskati. Parkiral sem pod domom Trilobit na Javorniškem rovtu. Od doma je lepa smučina na Stamare in naprej. Nisem šel do Hrašenske planine ampak sem že prej zavil navzgor. Na robu prostrane flanke Belščice je bila še megla. Kmalu pa sem zavriskal v soncu nad meglenim morjem. Obiskovalcev je bilo pred mano nenavadno veliko (10+). Vsi so odsmučali že pred mano. Na vrhu sem srečal le avstrijski par, ki je prišel iz avstrijske strani čez Vajneževo sedlo. Sta pohvalila razmere tudi na severni strani. Na vrhu brez vetra in toplo. Sem kar težko odsmučal dol. Snežne razmere fantastične. 2-3 cm odjuženega. Bilo je tako dobro, da se nisem ustavil tudi ko sem se potopil v meglo. Track je povedal, da sem globoko pod Planino pod Belščico. Odštamfal sem do planine in prečil strmo pobočje nad planino Stamare. Doma sem ugotovil da se da smučati do ceste in po njej na Stamare. Pa drugič. Jaz sem odsmučal po smeri vzpona. Sneg je bil vedno bolj južen. A se je dalo čisto v redu smučati. Smuči sem snel pod domom Trilobit. Juhuhu!

Ptičji vrh (Marijan, 20.02.2021)

Razen Aleša nihče ni vedel kam bi šli pa smo se le dogovorili za Ptičji vrh. Z avtom se nekako pride do Koče na Javorniškem rovtu, naprej pa pasja vprega do vrha. Lepo, nismo divjali niti navzgor niti navzdol. Bil je lep dan, prijeten sneg in pela vse do avta. Predvsem pa družbica pa še kar precej simpatizerjev Turnega kluba smo srečali. Prijetno doživetje. KONČNO !

Kosmati vrh (Damjan_S., 19.02.2021)

Končno sva lahko z Gregorjem naredila eno skupno. Od velikih treh nad Selško dolino mi je to sezono manjkal še Ratitovec, ki se mi je že v ponedeljek zjutraj s peš ture na KrižNo goro in tam okoli vabljivo nastavil v objektiv. A ker se je ta danes iz doline kazal zavit v oblak, Kosmati vrh pa je bil »gol« (tudi poznavalci pri lovski koči so vedeli povedati, da je večkrat tako), sva se namenila na tega. Vzpneva se zložno po cesti in se vmes čudiva širokim plazovinam plazov, ki so se morali še pred nedavnim pridričati z bregov nad nama in na debelo zasuli cesto. Vzpneva se na Kosmati vrh, ki se je prav v trenutku, ko sva zlezla na njegovo teme, zavil v meglo. Tudi vrh Ratitovca sva lahko le slutila. Odsmučava v Razor. Sneg je bil raznovrsten, mestoma trd, večinama že nekoliko opuščen, nikakor pa ne gnil. Razmeroma kratka krožna tura je potešila najine smučarske apetite pred drugimi obveznostnimi zadnjega dne ob koncu tedna.

Dovška baba - z zahoda (Vanja_Starčević, 14.02.2021)

Prejšnjo nedeljo smo opravili turo na Dovško babo. Danes seveda nima smisla poročati o razmerah, ampak turo nismo opravili po običnem pristopu po cesti, ampak z zahoda in smo ob tem odkrili zanimivo smer spusta za prihodnjost.

Našemu pristopu je botrovalo da sem na D. babi iz Dovjega bile pred več kot 20 leti in to v popolni megli tako da sem pozabil da cesta iz vasi preči še dolgo proti vzhodu. Mi smo zavili proti zahodu in se pripeljali še dva ovinka (nV 800 m), naprej cesta ni bila vozna za nižji avto. Snega je bilo zelo malo, ampak se je po travnikih in bližnjicah (sledi smuči ) dalo takoj hoditi na smučeh. Po pol ure smo se zavedali da gremo preveč proti Kepi, pogled karto na GPS-u je obetal možnost da višje gor pridemo ponovno na cesto. NA razpotju, kje se markirana pot usmeri proti sedlu Mlinca smo zavili v dolinico, ki je usmerjena proti vzhodu in po kateri je speljana nemarkirana steza. Po nekih 700 m je postalo jasno da je zgornji del preveč strm za hojo na smučeh in smo zagrizli v gozdnato strmino na severnem bregu potoka. Bilo je res strmo, na poledeneli podlagi je bilo 30 cm svežega snega (od pršiča do zmerno ojuženega) in je pogosto zdrsevalo ob prečenju in okljukah. Z GPS-om smo kontrolirali položaj in napredovali proti planini Dovška rožica, nekih 50 m pod kočo smo prišli na markirano pot in po njej nadaljevali do planine. NAprej je vse znano. NAzaj smo smučali po VN, sledilo je še 1,5 km peš do avta od konca snega.