Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
ponedeljek 06.februar 2023 - 23:17 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (45)

Zadnjih 20 prispevkov

Triangel (Matjaž, 06.02.2023)

Danes Kitajskih vohunskih balonov nad Ljubeljem ni bilo vidnih,tako,da sem se brez velikih obremenitev sprehodil do vrha Ljubeljščice.Srenači so meni v zgornjem delu od koče pod vrhom bili v pomoč,saj je kar trdo.Odsučal sem po desni strani iz vrha gledano navdol,je trdo,ampak ni ledeno in je tudi za stare prdce uživaško.Od koče do avta na Ljubelju pa grifik uživaško.Tudi v centralni grapi in Šentancu so bili danes smučarji,kake so pa razmere bodo pa napisali prisotni.
lpm

Špilerjeva špica (Matjaž_Duh, 05.02.2023)

Včerajšnji orkanski veter se je umiril in obetal se je lep dan. Tako sem se napotil na prekrasne gorjanske flanke na Špilerjevi špici in bližnji okolici. Prvotno idejo, da bi smučal z vrha proti lovski koči na Pragu po strmem grebenu sem opustil, saj je po kakih 100 višincih na južni strani zmanjkalo snega - delno se je splazil na strmih travah, delno pa ga je pobralo sonce... Pa dile na ruzak in po štirih nazaj :)
Potem sem pa lepo pridno presmučal vse deviške flanke in tudi one druge, kjer nisem bil edini :) Razmere so bile odlične, sneg pa seveda različen - v senci na severni strani še malo pršiča, na južnih flankah lepo odjenjan srenec, med izhodiščem in vrhom nekje na sredini kakih 100 višincev zoprne skorje in spodaj, nad vasjo Javorovica globoko pomrznjen sneg, ki je bil na soncu prijetno smučljiv :) Razgibano ;)
Z večkratnimi ponovitvami se je nabralo slabih 800 višincev prav solidne smuke. izhodišče vas Javorovica, vrh pa Špilerjeva špica.

Dovška baba (Matjaž, 05.02.2023)

Danes pa je nas tri skupaj z starimi turnimi Kamniškimi prijatelji gostila Dovška Baba.Razmere za vzpon večinoma po cesti trde,smučanje iz vrha v žleb pa super grifik,na koncu malce južnega napihanca in po trdi cesti do avta.Za mene več kot dobro,vrhni del lepa smučarija,po cesti pa kot vedno rodeo.Kaj več in bolje pa bo upam,da napissal še kdo od prijateljev.

Mittagskofel (2251vm) (Mirov, 04.02.2023)

Mittagskofel (2251m) 4.februar 2023
Kot prejšnji vikend tudi tokrat v ziljsko dolino. Za zaselkom Oberring zavijemo levo čez Ziljo, do zaselka Nidergail (nv1120m), kjer parkiramo kombi. Smučke si že kar takoj nadenemo in pričnemo s hojo v smeri planine Niedergail. Vzpenjamo se po cesti ki se cik-cakasto dviga proti prej omenjeni planini. Nekajkrat krajšamo ovinke, na nv 1600m zavijemo s ceste na poseko in se strmo dvignemo proti planini Alplhutte Niedergail (nv 1790m). Vreme je sicer skoraj jasno, tudi ne preveč mrzlo, vendar vendo bolj ko se bližamo grebenu pod našim ciljem, vedno močneje piha. Zaradi močnih sunkov vetra se ustavimo pod grebenom, na nv 2000m in se le s težavo pripravimo za smučanje.
Med vzpenjanjem smo malo skeptični glede smučanja, ker je bil v spodnjem delu sneg že malo južen in rahlo skorjast, so se pa razmere z višino zelo izboljševale. Prvi del do planine zelo lepa smučarija, po rahlo napihanem snegu in tudi po par cm-tih pršiča. Enako tudi do konca poseke. Nadaljujemo kratek del po cesti in nato krajšamo po strmi poseki. Spodnji del prevozimo po cesti do avta.
Zelo lepa tura, dobra smučarija, na žalost za 250vm skrajšana zaradi močnega vetra. Vračamo se kot običajno preko prelaza Monte Croce Carnico, ki pa je bil zaprt zaradi podrtih dreves na cesti (zjutraj cesta še prevozna). Neredimo obvoz preko Nasffelda.

Šavnik -Kobla (Vital, 04.02.2023)

Za danes bi lahko rekel, da je imela Slovenija vetrove. Ampak to se ne spodobi, je pa pihalo.Razširjena ekipa šole AO Kamnik , jo je danes mahnila proti Bohinju , kjer naj bi tam manj pihalo. In smo šli na Šavnik in potem na Koblo. Tukaj res ni bilo nekega hudega vetra.
Snega dovolj , vseh vrst in oblik. Samučarija pa bolj tako, tako, brez presežkov. Pršiča ni več, malo skorje, malo razrito in tako naprej. Če nisi zahteven, kar gre.

Porezen (Dare_A, 04.02.2023)

Danes se odpravimo na Porezen iz Zgornje Davče. Vremenska napoved je bila, da bo sončno in zelo vetrovno. Oboje je držalo in na vrhu bi nas skoraj odpihnilo. K sreči je koča pod vrhom odprta in prijetno topla, da se lahko ogrejemo in okrepčamo. Sama smuka pa zaradi mehkega in od smučanja razritega snega ni bila preveč prijetna. Smučali Mare, Andrej, Dejan in Dare

V.Planina&Krvavc (Matjaž, 03.02.2023)

V četrtek sem na Veliki planini preizkusil,če se znam še vedno voziti z krogci in sedežnico mojega letnika,včera sem pa zopet vandral po Krvavcu.Zgoraj iz Zvoha po desni strani smer navzdol 2-3 cm frišnega poprha na trdem napihancu,spodnji del kolikor se je dalo izven urejenih prog pa tudi kar uživaško.Za stare prdce kakor sem jaz je uživaško tudi na Veliki Planini in Krvavcu,seveda je pa to daleč od pravega turnosmučarskega užitka.

Velika planina (Damjan_S., 03.02.2023)

Na Veliki planini sploh še nisem smučal. Pa tudi precej Kamniške Bistrice je preteklo od takrat, ko sem se nazadnje potepal po jesensko obarvanih planjavah tega konca Kamniških Alp. Ne prav zgodaj zjutraj se zapeljeva preko Kranjskega Raka do lepo urejenega parkirišča, kjer je treba za celodnevno parkiranje v lokalni proračun prispevati 10 eur. Preko noči je padlo kakšne 3 cm poprha, ki je dodal odtenek k zimskemu vzdušju. Preko Marjanine njive in Gojške planine sva se vzpela do (menda vedno prijaznega) Jarškega doma na Mali planini. Tudi tokrat je bilo tako, štruklji pa so bili samo še pika ni i. Nato se vzpneva oz. bolj oddrsava še na Bukovec, ki je bil danes precej na prepihu. Med vzponom sem lahko poslušal Gregorjevo epsko zgodbo, kako sta se z Janezom v megli izgubila prav na taki turi. Zato sem le upal, da bo tokrat vreme zdržalo... Odsmučala sva na sever (res se dobro sliši »na sever«!), v smeri Dovje ravni in po cesti na izhodišče. Sneg pa raznovrsten: od zastrug na vrhu, skorje, do pršiča med spustom. Toda kdo bi taki zimi gledal v zobe! Sicer sem imel najprej za danes druge plane, a upam, da bo kmalu zopet prilika, da še pridem s smučmi v te kraje. Lepa, kratka tura. A če sem natančen, na Veliki planini pravzaprav tudi danes nisem smučal.

Snežnik (Branko, 31.01.2023)

Snežnik, je trenutno v dobri kondiciji za tiste na pseh in pešake. Dovolj je pršiča vse do parkirišča. Steza za pešake pa je lepo shojena, brez lukenj in poledenelih odsekov. Vetrovne razmere so te dneve zelo ugodne. Koča na Sviščakih je v ponedeljek in torek zaprta. Cesta očiščena suha do parkirišča.

Kačji rob (Biofit, 01.02.2023)

Prvi cilj je bil višji, vendar ga je lep sončni dan znižal. Veter je že zapekel rahlo belo skorjo, toda v zavetrju je bilo še nekaj napihanega pršiča. V gozdu pa za pršič ni problem. Nato je sledilo še ohlajanje in raztezanje na tekaških smučeh do Konjščice in nazaj.
Pokljuka z Rudnim poljem kot izhodišče za turne smuke je center odličnosti, kot je za SV značilno.
Dostop tako v smeri Viševnika, kot Debele peči ali Selišnikov je idealen. Za simbolično ceno 1 EUR te vlečnica potegne do vmesne ali končne postaje. Vzpon s smučmi po smučišču ni dovoljen. SV je poskrbela z obvestili in znaki za resnično odličnost. Za red in info na smučišču skrbita redarki (simpatični vojakinji) na motornih sanah. Po spustu te naprej od blagajne (simpatična blagajničarka) pričaka topel čaj poleg toalet in reševalne postaje.
Na Rudno polje vozi tudi brezplačen avtobus, med šolskimi počitnicami vsak dan, ostale dni za vikend. Postajo ima tudi pri Mercator centru nasproti Triglavske rože. Za tekače na smučeh je poleg prevoza na voljo še kupon za brezplačen tek. Prvi avtobus ob 9h je bil skoraj polno zaseden s člani Šole za zdravo življenje.

Vrh vršiča (Matjaž, 01.02.2023)

Od drugega ovinka Vršiške ceste ni več spluženo,tako da stopiš na smuči in odrajžaš proti vrhu,kamor ti poželi srce in koder misliš,da varno zmoreš.
Jaz sem odrajžal na vrh Vršiča od Tončkine koče po stari cesti,iz vrha je opaziti da je peresmučano iz Šitne glave,drugot pa sledi ni .Jaz sem danes iz vrha odsmučal po najlažji in najslabši varianti do Poštarce,pa dol do Tičarce,nato pa po cesti do odprte Erjavčeve koče na dva piva in po cesti do avta.Bilo je lepo,špura do vrha je narejena,že od predhodnikov.
lp

Trdinov vrh (Matjaž_Duh, 29.01.2023)

Sneg je zadnja leta redko razkošje, sploh v takih količinah, kakor smo ga deležni trenutno. S prijateljem Urošem sva Gorjansko turno smuko začela praktično s ceste pri Pangrč grmu, nekje na višini cca 300m in potem pošpancirala na Trdinov vrh. Kakih 900m višincev se je nabralo pri hoji navzgor po zvezni snežni podlagi, ki so jo dvakrat prekinile le ceste med vinogradi. Spodaj je bil sneg globoko pomrznjen do tal, neugoden skorjast del je sledil nekako med 550 in 650 m višine, višje pa je bil še kar soliden puhec. Ravno zaradi te pršičaste omame sva z vrha, ki je bil to nedeljo nenormalno obljuden zaradi žegnanja na hrvaški strani, najprej odsmučala proti Krvavem kamnu (940m) in potem še enkrat grizla kolena na vrh. Nazaj na izhodišče sva odsmučala po zahodni strmini, pa en del po cesti, nato pa sva se spustila po t.i. "kuloarju" proti Lovskemu domu, od tam levo po gozdu do koče pri Gospodični. Od koče par korakov po cesti in od smetnjakov spet smuka naprej v smeri letne poti proti Pangrč grmu, ki poteka delno po košenicah in delno po gozdu. Cerkev Sv. Miklavža (440m) nad Pangrč grmom sva obsmučala po gozdu za cerkvijo in tako nadaljevala do košenic. Med vinogradi in zidanicami sva po čvrsto pomrznjenem snegu oddirjala do avtomobila.
Nabralo se je za skoraj 1200višincev in cca 15km fure :) Redkost, prijetna redkost :)

Stari Vrh (Matjaž, 30.01.2023)

Zgodovina,leta,meseci in moji turnosmučarski dnevi se vztrajno ponavljajo.Na Starem Vrhu novega ,razen zimske idile,ki še vedno traja ni ničesar.Iz vrha do koče se čisto ob robu še najde nekaj pršičastih skušnjav drugače pa drugih užitkov kot zavijanje po smučišču in vzdrževanje kondicije ni,če jih seveda ne vidiš.Jaz pa vedno znova najdem nekaj ,kar mi je všeč-hahaha,se pač staramo
lp

Klek (Vital, 29.01.2023)

Danes smo se zbrali malo neplanirano iz vseh koncev, Kamnik,Suhadole,Ljubljana, Logatec..kam- Klek. Gremo pogledat, če je še kaj ostalo , predvsem na sever.Lepa špura je narejena po desnem grebenu do vrha.Vreme in razmere super.
Z vrha smo odsmučali direkt po grapi na sever. Zgoraj nekoliko utrujen pršič, nižje pa odličen. Iz Avstrije nazaj do Rožce in na vrh. Medtem , ko smo mi pili čaj , je Andro M. še enkrat odrontal v Avstrijo in nazaj- neuničljiv.
Res dobra smuka je bila tudi mimo koče na našo stran in skozi gmajno do Planine pod Golico.
Ena od najboljših januarskih tur v zadnjih letih.

Gornje Poljane, 1036 m (Jurij_Šoba, 29.01.2023)

Po lanskem premoru zaradi kovida smo se letos znova udeležili tradicionalnega zimskega pohoda zadnjo januarsko nedeljo na Gornje Poljane v Loški dolini. Tokrat so bile lepe zimske razmere s 40 cm pršiča v izhodišču v Jermendolu (750 m) in 70 cm na cilju (1030 m). Za pohodnike je bila splužena in posuta gozdna cesta za dve uri blage hoje, ki sta jo opravili tudi žena Vera in Joža. Dopisnik sem se po ca. 50 višincih s smučmi zagrizel v globok pršič in po vlakah ter markirani poti prisopihal na cilj. Po dobri pogostitvi z jedačo in pijačo ob šalah in petju pri Turizmu Jure se je pohod odvil v obratni smeri, s tem da se je edini turni smučar naužil kratke in sladke smuke “daleč od ponorele množice”.

Porezen (Damjan_S., 29.01.2023)

Prvič sem bil na Poreznu še v srednji šoli, nočni vzpon ob polni luni pa me je tako prevzel, da sem dogodivščino moral popisati celo za PV. Mnogo kasneje sem odkril, da je ta razgledni (v zimi pogosto prepišni vrh) tudi izjemen turnosmučarski cilj. Turo smo danes, tako kot večina, začeli pri Jurežu, zdelo se je da še v zgodnjem jutru, a smo kmalu naleteli na prve smučarje, ki so se že vračali z vrha. Ta je bil, tako kot senožeti, še zavit v meglo iz katre je bilo slišati navdušeno vriskanje. Ve se zakaj. Ekipa je tako pospešila, da sem se za trenutek zbal, da bo na vrhu še tema, če bomo nadaljevali s takim tempom. A strmina je kmalu postavila vse na svoje mesto. Sledili smo udobni, mestoma morda (pre)strmi smučini. Med vzponom sem razmišljal prav o tem: ko vlečeš smučino na novo, kože držijo, ko pa se smučina zgladi od mnogih, ki se po njej vzpenjajo, postaja vse bolj drseča. Je pa to vsekakor dober »fintes« za roke. Malo pod grebenom smo se dvignili iz meglenega morja. Na vrhu pa razgled na vse strani, le da je bilo proti vzhodu in jugu vse potopljeno v megli. Tokrat za spremembo niti ni pretirano pihalo. A se nismo obirali saj so nas čakala lepo zasnežena pobočja. Med spustom smo Porezen porezali malo po svoje in že med kratkimi postanki, le toliko, da so noge nehale peč, hvalili razmere. Ni ga čez pršič do kolen in še čez.

Schwalbenkofel (Mirov, 29.01.2023)

Schwalbenkofel (2159m) 29.januar 2023
Ponovitev ture iz leta 2015, le da smo tokrat s kombijem in v dosti lepšem vremenu. Ponovno v ziljsko dolino, do vasi Maria Luggau. Za vasjo zavijemo levo čez potok Ziljščica in parkiramo pri prvem ostrem desnem ovinku za vas Raut (1150 m n.v.). Jasno vreme, brez oblačka, vendar zelo mrzlo, v takem startamo okrog devete po senožeti do vasice Raut. Tu nadaljujemo po markirani in že narejeni ’’špuri’’ naravnost navzgor skozi smrekov gozd proti vrhu Schwalbenkofel. Nad gozdno mejo gremo mimo planine s pravljičnimi kočami, do naslednje planine Rauteralm, nato pa preko vršnje ’’rame’’ do vrha (Schwalbenkofel 2159m nv). Vršnji strmi del obidemo po desni in nadaljujemo do platoja, od koder je lep pogled na hrib Schulterhohe (2424m nv). Vrh smo dosegli po dobrih dveh urah hoje.
Prvi del spusta naredimo boj po desni strani, idealne razmere - pršič, do ’’rame’’ tudi ne preveč zvoženo, skozi gozd do planine že dokaj zvoženo, presmučamo nekatere dele po cesti, druge po poseki do vasi Raut. Mimo vasi naredimo še nekaj zavojev po širokem travniku do avtomobila.

Velika Planina (Matjaž, 29.01.2023)

Besed v takem vremenu in takih razmerah ni potrebno izbirati,bilo je preprosto pršičasto lepo in ko si na taki turci z svojo vnučko je pa vse skupaj na kvadrat.Iz Ravni,čez Gradišče do Šimnovca in nazaj v Domžalski dom na hidracijo.Pri povratku nas je pred koritom edino zmotila megla,da nismo zavili v desno čez gmajno,tako da smo odsmučali do avta kar malo levo,desno v okviru pristopne poti.

Blegoš (Dare_A, 28.01.2023)

Kljub napovedi da bo vreme "tako-tako" se iz Potoka odpravimo na Blegoš. Seveda je obvezen postanek na odlični špehovki na Koči na Blegošu. Potem pa na vrh in od tam direktno navzdol skozi gozd po še vedno lepem pršiču do avta. Vreme je bilo sicer oblačno, a prijetno za hojo, če ne upoštevamo vetra na vrhu. Uživali Mare, Dejan in Dare

Ojstrnik (Vital, 27.01.2023)

Ker naj bi bilo na zahodu lepše vreme , smo zavili proti Ojstrniku. V Ugovizzi je sedaj potrebno plačati 5,00 EUR za prevoz po gorski cesti na planino. Snega je nekoliko manj kot pri nas. Za spremembo smo pri koči zavili na desno v gozd, kjer je vzorno speljana špura do vrha. Megle so se proti vrhu razkadile, vrh je bil v soncu. Sledila je odlična smuka na sever. Prvih sto metrov je sicer nekaj zastrugov in klože , naprej pa odličen pršič. Pod cesto je bilo tako dobro , da smo morali še ekrat gor od potoka in ponoviti vajo v socu in pršiču.